Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 30 maja 2020, 14:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lis 2007, 15:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lis 2007, 17:27
Posty: 883
Lokalizacja: Kalisz / Poznań
Witam!
Poszukuję "zaginionej" rodziny Jakubowskich. Marianna z d. Wojtczak, to siostra mojego pra dziadka. Dopiero w księgach parafialnych odkryłem że istniała! Oto dane jej i jej rodziny:
Marianna z d. Wojtczak Jakubowska
córka Antoniny z d. Pędzińskiej I voto Wojtczak II voto Nowicka i Antoniego Wojtczaka
ur.15.02.1907r. Bolmów
wyszła za mąż 20 lutego 1927 roku w Brudzewie za
Czesława Jakubowskiego
ur.09.01.1898r.
Mieli trzech synów:
Stanisław Jakubowski, ur.18.12.1927r.
Walter Antoni Jakubowski, ur.21.01.1931r.
Czesław Jakubowski, ur.17.09.1935r.

Zdaję sobie sprawę, że to nie jest łatwa sprawa, ale być może ktoś zna jakieś źródła czy spotkał się z taką samą trudnością co ja!
Bardzo proszę o pomoc
Kuba Wojtczak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2007, 21:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2006, 11:47
Posty: 1335
Lokalizacja: Posnania
Kuba,
rozumiem, że szukasz rodziny Czesława Jakubowskiego. Czy dotarłeś do jego aktu ślubu? Tam powinno być napisane w jakiej miejscowości się urodził. No a dalej to już szukasz chrztu Czesława, datę urodzin masz, więc powinno pójść z górki .....

Asia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lis 2007, 00:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2006, 02:22
Posty: 1318
Lokalizacja: Strzelno
Asiu, raczej Kubie się "zagubiła" ta rodzina, zna dane, a nie wie co się z nimi stało później, tak to zrozumiałam. Mam podobną sytuację, wiem z aktu urodzenia, że mój pradziad miał brata, odszukałam jego ślub w 1910 roku i ślad się urwał, najpewniej się wyprowadził , ale dokąd? (pytanie retoryczne)
Marzena


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2007, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lis 2007, 17:27
Posty: 883
Lokalizacja: Kalisz / Poznań
Witam.
Otóż z tą rodziną znalazłem się całkowiecie przez przypadek, tak jak wspomniałem. W wakacje pojechałem do rodzinnej miejscowości mojego pradziadka chcąc odnaleźć jego akt urodzenia. Księga zaczynała się od roku 1906 więc co mi szkodziło sprawdzić wcześniejsze daty (pradziadek urodził się w 1913). I tak oto znalazłem trzy siostry dziadka o któych nic nie wiedziałem. Potem w AP w Kaliszu, w Księdze Ludności z LIPE II znalazłem także przez przypadek wzmiankę o jednej siostrze. Były tam wszystkie informacje jak powyżej. Nic więcej o nich nie wiem. Najprawdopodobniej w ferie zimowe pojade do USC w Blizanowie i może tam coś znajdę.
Pozdrawiam serdecznie
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jakubowscy
PostNapisane: 29 gru 2007, 22:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 paź 2007, 11:03
Posty: 191
Lokalizacja: Zwierzyn k/ Strzelc Kraj.
Widzialam juz wczesniej twój wpis.Miałam w szkole podstawowej nauczycielkę Jakubowską. Mieszkają blisko. Telefonicznie spytałam sie jej męża tez Czeslawa Jakubowskiego skąd pochodzi jego rodzina.Twierdził
że z Lidy - Białoruś.Niestety jest młodszy o twojego Czesława ur.1935 r.
Pozdrawiam Ewa

_________________
Tatarzynska Ewa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2007, 23:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lis 2007, 17:27
Posty: 883
Lokalizacja: Kalisz / Poznań
Dziękuję bardzo Ewo za pomoc! Jednak znalazłem informację, że Jakubowskich jest w Polsce ...bardzo...dużo... Być może to nie rodzina. Ja jestem spokrewniony też z Jakubowskimi z Żelazkowa koło Kalisza. A teraz wiem że rodzina jest także w Wałbrzychu...

Pozdrawiam Kuba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 gru 2007, 01:24 
Offline

Dołączył(a): 28 lip 2007, 13:23
Posty: 248
Lokalizacja: Pokrzywno
Mój 5xpra-dziadek: Ignacy Jakubowski poślubił Wiktorię Twardowską w Kostrzynie w 1798 roku. Uczestniczył w dwóch kampaniach napoleońskich. Skąd pochodził - nie udało mi się ustalić. Co sprawiło, że osiadł w Kostrzynie i tam znalazł sobie żonę? Przy ślubie i przy chrzcie pierwszego dziecka zapisano: "militis".

_________________
Pozdrawiam
Maria Jaś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 gru 2007, 19:18 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 15 lis 2006, 10:51
Posty: 2247
Lokalizacja: Poznań
Mario,

czy mogłabyś napisać coś więcej na priv odnośnie Ignacego Jakubowskiego? Ja mam Jakubowskich w Kostrzynie w XIX wieku. Dalej znikają. Dotarłem do Szczepana Jakubowskiego. Wygląda na to, że w XIX wieku żyły w Kostrzynie przynajmniej dwie linie Jakubowskich. Moją mam uporządkowaną, natomiast drugą nie, ale na Ignacego natykałem się bardzo często. Właściwie na Ignacych, bo to imię powtarzało się przez cały wiek XIX w różnych pokoleniach.
Moja linia Jakubowskich z Kostrzyna jest tutaj:
http://www.glowiak.com/person.php?id=508
Szymon jest ostatnim pokoleniem, o którym wiem. Wcześniej nic - nie wiem skąd pochodzili. W Kostrzynie nie ma po nich śladu w XVIII i na początku XIX wieku.

Twardowskich zresztą też mam w Kostrzynie - i też podobnie - pojawiają się dopiero w XIX wieku, choć inni Twardowscy już tam są w XVIII.

Nie wiem, być może już się kontaktowaliśmy w tej sprawie, ale mam straszny bałagan w e-mailach,a jeszcze większy w głowie...

Kubo, co do Czesława Jakubowskiego - ja też mam jednego, to brat mojej prababci, zresztą właśnie z Kostrzyna. Urodzony 1893 w Kostrzynie. Przypuszczam, że jest pochowany na cm. na Samotnej. Muszę to jeszcze sprawdzić. Z tego co wiem, był organistą i/lub dyrektorem jakiegoś lokalnego chóru. http://www.glowiak.com/person.php?id=463
Przyjąłem początkowo, że Czesław to na tyle rzadkie imię, że nawet przy tak popularnym nazwisku jak Jakubowski jest spore prawdopodobieństwo, że to on leży na Samotnej (są jeszcze inne poszlaki w postaci: Wojciecha i Józefy Jakubowskich na tym samym cmentarzu - to byliby rodzice; oraz rodzinnej informacji, że mogą spoczywać na cmentarzu na Dębcu - choć to muszę sprawdzić).

Pozdrawiam
Maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 gru 2007, 21:58 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
W księdze pułkowej I Pułku Szwoleżerów Gwardii przechowywanej w forcie Vincennes pod Paryżem, która zawiera ok. 4 tys. biogramów szwoleżerów pod pozycją nr 871 znajduje się wpis : "JAKUBOWSKI Ignacy ur. 15.06.1785 w Zdełyńsku k. Radomia, s. Jana i Marii Oładowskiej, od 18.11.1807 r. szwoleżer 8 kompanii, od 1.01.1811 r. brygadier 2 kompanii, od 1.01.1814 r. ppor. III Pułku Eklererów Gwardii, odbył kampanie 1808-14, [Wagram, Witebsk, Możajsk, Berezyna, Lutzen, Budziszyn, Drezno, Lipsk, Hanau, Brienne, Mont-Mirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], otrzymał 28.11.1813 r. Legię Honorową , 1.05.1814 r. udał sie z pułkiem do Polski." Piękna postać, ale chyba tylko daleki Twój krewny, bo w 1798 r. miał zaledwie 13 lat, zatem nie mógł stawać na ślubnym kobiercu. Istnieje również możliwość, iż w posiadanych przez Ciebie danych jest przekłamanie co do daty ślubu 5xpradziadka. Prawdopodobieństwo, iż być może jest to Twój daleki krewny wynika z tego, iż w tamtych czasach często imiona dziedziczyło się po bliskim krewnym, który trzymał niemowlaka do chrztu, stąd bywało, że jakieś imię np. Ignacy występowało w jakiejś rodzinie kilkakrotnie w jednym pokoleniu i powtarzało się w nastepnych. Pozdrawiam Krzych z Koszalina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 gru 2007, 23:04 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 15 lis 2006, 10:51
Posty: 2247
Lokalizacja: Poznań
Krzysztof Zgrzebnicki napisał(a):
w 1798 r. miał zaledwie 13 lat, zatem nie mógł stawać na ślubnym kobiercu. Istnieje również możliwość, iż w posiadanych przez Ciebie danych jest przekłamanie co do daty ślubu 5xpradziadka


Sprawdziłem w swoich materiałach - ślub Ignacego Jakubowskiego i Wiktorii nastąpił faktycznie w 1798 roku.

M.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 gru 2007, 00:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lis 2007, 17:27
Posty: 883
Lokalizacja: Kalisz / Poznań
Rodzina o której napisałem w pierwszym poście (rodzina Marianny i Czesława) to rodzina od strony mojego taty. Od strony mamy Jakubowscy to bardziej rozwinięta rodzina. Więc skoro "przyczepiliśmy się", w dobrym tego słowa znaczeniu, Jakubowskich, może napisze o nich coś więcej:

Mój praprapra dziadek Mateusz Jakubowski, Urodził się w 1832r. w Świnicach (nie wiem jakich, czy Kaliskich czy Warckich), zmarł 15.12.1912r. w Złotnikach Małych. Wiem że miał 2 żony: Mariannę Brandeburę i Katarzynę Słupińską. Nie wiem ile dokładnie miał dzieci...ale sądzę że było ich dużo. Wiem tylko że z pierwszą żoną (Marianną) miał 3 dzieci (Szymon, Antoni i Barbara), a z drugą żoną również 3 (Józefa, Marianna, Rozalia). Nie wiem nic o rodzine Antoniego, ale wiem że Szymon miał także 2 żony: Franciszkę Szymańską i Mariannę Płócienniczak. Z pierwszą żoną miał córkę Józefę (ur.1898r.), syna Piotra (ur.1901r. [wspomniana rodzina z Wałbrzycha]), syna Andrzeja (ur.1904r. rodzina w Żelazkowie), córkę Mariannę (ur.1907r.). Z drugą żoną miał córkę Zofię (zmarła w młodości), syna Szczepana (urodził się i zmarł w 1915 roku), córkę Stanisławę (moją prababcię), córkę Helenę, oraz syna Józefa (zginął tragicznie nie pozostawiając potomstwa).

Pozdrawiam Kuba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06 sty 2008, 00:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lis 2007, 17:27
Posty: 883
Lokalizacja: Kalisz / Poznań
Witam!
Chciałem tylko powiedzieć, że co do rodziny z pierwszego postu, mam coś nowego. Myślałem że wszystkie dzieci Marianny i Czesława urodziły się w Niemczech, jednak okazało się że najmłodszy, Czesław, urodził się w Dzierzbinie! Zadzwoniłem natychmiast do parafii, powiedziałem co i jak, a ksiądz był tak przemiły i powiedział mi tylko, abym zadzwonił trochę później, nie dlatego że przeszkadzam, ale że nie wie czy są księgi z tego okresu! Zadzwoniłem po 19 i ksiądz przeczytał mi cały akt chrztu. Potem powiedział mi, że jest notatka, jednak trochę nieczytelna. Powiedział, że według niego, data ślubu to napewno 26 XII 1957r., a miejscowość to Police, powiet Szczecin. Nie mógł się odczytać jedynie imienia i nazwiska małżonki!
Teraz postanowiłem napisać do USC w Policach i być może znajdę nowe informacje!

Pozdrawiam serdecznie!
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 sty 2008, 09:59 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 15 lis 2006, 10:51
Posty: 2247
Lokalizacja: Poznań
Kubo, gratuluję.

Wiem, że temat się nieco rozrósł, pewnie wbrew Twoim oczekiwaniom, ale Jakubowski to bardzo popularne nazwisko i zawsze się komuś coś przypomni, a później rusza już lawina postów...
Pozdrawiam
Maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07 sty 2008, 14:41 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2007, 21:31
Posty: 242
Lokalizacja: Austria
Witam Was,
moze i ja wspomne ze moja linia Jakubowskich pochodzi z wiosek pod Wrzesnia (Bierzglinek, Nadarzyce, Graboszewo,Bieganowo, Sokolniki).Jezeli ktos z Was szuka Jakubowksich z tych okolic, chetnie podziele sie z Wami
pozdrawiam
Ewa

_________________
Ewa Vitovec


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2015, 11:19 
Offline

Dołączył(a): 02 lip 2014, 18:53
Posty: 134
Drodzy forumowicze. Także szukam rodziny Jakubowskich. Odnalazłam moją linię we Francji. Stephan Jakubowski i Joanna Gallus pracowali w kopalni we Francji. Podejrzewam, że byli Polakami i mieszkali w Wielkopolsce w okolicach Śmigla/Radomicka. Niestety nie wiem, czy Stephan miał tutaj w Polsce rodzeństwo. Będę wdzięczna za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam Hanna Jakubowska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2015, 06:00 
Offline

Dołączył(a): 28 kwi 2010, 17:04
Posty: 45
Witaj Hanno.

W jakim sensie "odnalazłaś" ?
Skąd wiesz ze to Twoi ?

Gdzie rodziły się dzieci o nazwisku Jakubowski (tylko dane statystyczne) http://www.geopatronyme.com/cgi-bin/car ... &periode=2
Jak widzisz, nazwisko popularne także we Francji.

Mogę sprawdzić w bazie francuskiej naturalizacji, ale muszę znać datę, miejsce urodzenia, .... ewentualnie imiona dzieci.

_________________
Pozdrawiam,
Elżbieta z d. Cibińska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2015, 18:37 
Offline

Dołączył(a): 02 lip 2014, 18:53
Posty: 134
Witaj Elżbieto!
To, że znalazłam to cud. Nie wiedziałam prawie nic o rodzinie męża. Tylko szczątkowe informacje. Pradziadek urodził się *09.09.1906 Castrop (Dorthmund) zmarł +13.10.1991 Duisburg-Hamborn Niemcy za to jego rodzice właśnie zmarli we Francji. Stephan i Joanna Gallus. Stephan zmarł we Francji nie wiem kiedy+? Beaulieu – cmentarz ; mieszkał Moliera Roche w departamencie Loary (Beaulieu - cimetière; vécut Molière Roche dans le département de la Loire)
Joanna Galus *? nie znam daty urodzenia ani miejsca, zmarła+? 1968 Beaulieu – cmentarz; mieszkała Moliera Roche w departamencie Loary (Beaulieu - cimetière; vécut Molière Roche dans le département de la Loire). Ich dzieci to Franz mój pradziadek on urodził się w Niemczech (najstarszy z rodzeństwa), a reszta najprawdopodobniej we Francji. Stephan, Bruno Felix, Edmund, Wanda, Szymon - bracia pradziadka Franza.
Początkowo zaczęłam od ślubu Franza z prababcią i tak dowiedziałam się, że jego rodzicami byli Stephan i Joanna, w akcie było zaznaczone, że w momencie ślubu pradziadka Franza jego rodzice mieszkają we Francji. Później odnalazłam rodzinę Franza w Niemczech, gdyż w czasie wojny pozostawił prababcię i dziadka w Polsce i tam w Niemczech założył ponownie rodzinę. Później długo zastanawiałam się nad Francją bo wiedziałam, że jest tam rodzina. Pomogły portale społecznościowe i zdjęcia rodzinne Stephana i Joanny. I tak odnalazłam jednego z synów brata Pradziadka. Niestety istnieje bariera językowa i chyba rodzina nie pamięta gdzie mógł urodzić się Stephan i Joanna Gallus. Domniemam, że byli Polakami, gdyż pradziadek przyjeżdżał do kogoś w Okolice Śmigla, a dokładnie wspominał Radomicko. Tylko to są wspomnienia rodzinne. Niestety nie było nam dane rozmawiać bezpośrednio z pradziadkiem i dowiedzieć się jak te losy faktycznie wyglądały. Udało mi się dużo uzyskać, ale teraz dopiero czuję ten niedosyt i pytanie skąd byli prapradziadkowie, którzy osiedlili się we Francji i cała rodzina jest właśnie tam. Byli Polakami i gdzie się rodzili?
Dziękuję za odzew z Twojej strony. Będę wdzięczna za jakiekolwiek nakierowanie, informacje. Niestety te daty i miejsce urodzin...
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Jakubowska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2015, 15:37 
Offline

Dołączył(a): 02 lip 2014, 18:53
Posty: 134
Odnalazłam Stephana!
Stephan urodził się 8.12.1878 Radomicko k. Śmigla był synem Melchiora Jakubowskiego i Barbary Zugehór (Cugier). Melchior urodził się w Górce Duchownej. Nadal nic nie wiem o ślubie Stephana i Joanny Gallus z Francji. :-)
Pozdrawiam
Hanna Jakubowska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2020, 20:51 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2020, 22:07
Posty: 1
bonjour ,
mes arrière grand parent était ,stephan et joannas gallus ,
mon grand père était felix jakubowski ne en 1913 en France ,
mon père était michel jakubowski france
je suis jean francois jakubowski france
les enfants de stephan : bruno ,francois,stephane,felix,edmond,wanda,sigmounde ,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2020, 21:48 
Offline

Dołączył(a): 02 lip 2014, 18:53
Posty: 134
Mon ancêtre était Stephan et Joanna Gallus.
Franz Jakubowski était l'arrière-grand-père
* 09.09.1906 Castrop (Dorthmund)
+13.10.1991 Duisburg-Hamborn.
Grand-père Edmund Jakubowski et père Jerzy Jakubowski.
J'ai des contacts avec les descendants de Stephan et Mary de France. Pouvons-nous être contactés via Messenger ou par e-mail? hanna-jakubowska@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL