Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 12 gru 2017, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 07 sty 2017, 19:08 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Witam!
Poszukuję rodziców mojego przodka, Józefa Walczaka, który poślubił w Inowrocławiu w 1846 roku (będąc w wieku 25 lat, jak wykazuje poznan-project.pl) Józefę Gorzycką (tak brzmi jej nazwisko - na poznan-project.pl brak dokładnej informacji na ten temat).
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje, wartościowe wskazówki, a także za pomoc w odszukaniu moich przodków.
Pozdrawiam!
Karol Dziuba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2017, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2009, 07:51
Posty: 249
Lokalizacja: Kruszwica Ipswich, Suffolk
Rodzina Walczaków wywodziła się z parafii Góra k. Inowrocławia. Proponuje zajrzeć tam. Na szukajwarchiwach.pl znajdują się skany z tej parafii od 1817 roku.

_________________
Pozdrawiam Adam

Genealogia jest super!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2017, 21:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 2642
Lokalizacja: Poznań
https://www.myheritage.pl/research/coll ... showRecord
https://www.myheritage.pl/research/coll ... showRecord
https://www.myheritage.pl/research/coll ... showRecord
https://www.myheritage.pl/research/coll ... showRecord

Tu są skany, o których pisał Adam:
http://szukajwarchiwach.pl/7/485/0/-/1/ ... /#tabSkany

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, 11:15 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Panie Henryku, wszystko się zgadza, ale nie rozwiązuje to problemu z brakiem rodziców Józefa Walczaka...
Panie Adamie, rozmawialiśmy już prędzej na ten temat - bardzo dokładnie prześledziłem akta parafii Góra i w roku 1820 u Walczaków rodzi się dziecko, konkretnie Józefa Walczak, ale nie Józef... W parafii Góra nie ma po nim śladu... Jedyne info pochodzi z Inowrocławia, gdzie bierze ślub z Józefą Gorzycką, co widać również w linkach Pana Henryka, ale nie ma tam nic o jego rodzicach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2017, 16:26 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
Witam,
ja również wśród swoich przodków mam poszukiwanego Józefa Walczaka. Podobnie jak Pan przeszukałam zapisy w parafii Góra i skłaniam się ku teorii, że Józef nie pochodzi od Walczaków z Karczyna. W parafii inowrocławskiej nazwisko Walczak częściej pojawia się dopiero od ślubu z Józefą Gorzycką. Odnalazłam sześcioro dzieci Józefa i Józefy: Katarzynę ur. 1847 w Rąbinie (później Ogrodowską :), Mariannę ur. 1851, Walentego ur. 1854, Jana ur. 1856 (mojego przodka), Franciszka ur. 1859 oraz Rozalię ur. 1862 (Antczak po mężu) - czworo urodzonych w Turzanach. Tam osiedli nasi Walczakowie, bo w aktach małżeństw dzieci to jest ich miejsce zamieszkania. Wydaje mi się, że Józef już wówczas nie żył tzn. w 1881 r. kiedy ślubowała Rozalia, jeśli dobrze rozszyfrowałam przed jego nazwiskiem "verstorben"

Należy więc szukać dalej.
Być może w zapisie zgonu jest informacja o rodzicach Józefa. Odnalezienie go może nie będzie łatwe, bo nie znamy daty śmierci (zakładam , że zmarł w Turzanach). A jak go znajdziemy może okazać się, że nie będzie tam informacjo o rodzicach.
Pozdrawiam
Ania Sak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, 13:51 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Wydaje mi się, że dobrze Pani rozszyfrowała słowo "verstorben".
Aktu zgonu należało by szukać zatem w latach 1862-1881.
Dziękuję za Pani wskazówki, na pewno je sprawdzę :)
Pozostańmy w kontakcie :)
Karol Dziuba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sty 2017, 15:15 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
Zauważyłam, że nie ma Pan w MH wpisanej daty urodzenia Katarzyny. Jeśli nie ma Pan zdjęcia tego wpisu do księgi, to proszę podać maila.
Kontakt do mnie annasak@orange.pl
Ania Sak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, 14:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2009, 07:51
Posty: 249
Lokalizacja: Kruszwica Ipswich, Suffolk
ślub odbył się 16 listopada 1846 roku. Pan młody pochodził z Rąbina, a panna z przedmieścia.

_________________
Pozdrawiam Adam

Genealogia jest super!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, 20:59 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Zgadza się, z Rąbina (ewentualnie z Balina). Problem polega na tym, że niekoniecznie się tam urodził...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2017, 01:03 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
Znalazłam jeszcze Walczaków chrzczonych w Inowrocławiu:
Piotr ur. 1782 w Jacewie i Franciszka w 1794 w Balinie (rodz. Błażej i Anna)
oraz Jan ur. 1783 w Niemojewku (rodz. Franciszek i Magdalena)

Może warto poszukać w parafii Orłowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lut 2017, 17:38 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Wczoraj byłem w Archiwum Archidiecezjalnym w Gnieźnie. Niestety, było już późno i niewiele zdołałem ustalić, ale (dosłownie na 2 minuty przed zamknięciem) odnalazłem zgon Józefa Walczaka - Inowrocław 08.07.1874, 54 lata (o zgrozo - USC Inowrocław, funkcjonuje od października 1874...).

Wszystko byłoby pięknie, 5 osieroconych dzieci i żona, a jej nazwisko to... Marianna Rębska...
Nie poddawałem się jednak i wyszukałem na Poznań Projekt wszystkie śluby Józefa Walczaka w promieniu 10 km od Inowrocławia z XIX w. Oczywiście odnalazłem, że w roku 1868 Józef Walczak, wdowiec, lat 46, ślubuje w Inowrocławiu z Marianną Rębą, lat 28 (nieco inaczej zapisane nazwisko, ale to ta sama osoba) - akt 31/1868.
I może nawet bym się ucieszył z całokształtu tego odkrycia, lecz wtedy zauważyłem co następuje:

Rok 1846, Inowrocław - Józef Walczak (25 lat) ślubuje z Józefą Gorzycką (24 lata) - akt 40/1846 (moi przodkowie)
Rok 1848, Parchanie (9 km od Inowrocławia) - Józef Walczak (26 lat) ślubuje z Ewą Domagalską (17 lat) - akt 13/1848
Rok 1849, Góra (8 km od Inowrocławia) - Józef Walczak (27 lat) ślubuje z Magdaleną Sochalską (40 lat, wdowa) - 26/1849

No i się podłamałem... Od rana dzwoniłem do Archiwum Archidiecezji Gnieźnieńskiej prosząc, aby bardzo sympatyczna Pani, która obsługuje tamtejszą pracownię, służącą do badań genealogiczno-naukowych, w drodze wyjątku sprawdziła wspomniany wyżej akt 31/1868. Pani się zgodziła i kilka godzin temu oddzwoniła podając mi, że nie widnieje w nim żadne z trzech nazwisk: Gorzycka, Domagalska, Sochalska (nie podano po kim Józef Walczak jest wdowcem, nazwiska te nie występują również wśród świadków "młodych").

Do tej pory żałuję, że nie zdążyłem sprawdzić inowrocławskich zgonów przed 1868 rokiem włącznie sprawdzając, czy umiera Józefa Walczak, czy Ewa Walczak, czy może Magdalena Walczak ("sprawdzałem" te zgony w latach 1861-1874, a właściwie trafniej należałoby to określić mianem - biegałem po nich wzrokiem na 20 min przed zamknięciem AAG, ale z nastawieniem na poszukiwania zgonu Józefa Walczaka).

Postanowiłem podzielić się tu tą wiedzą, może się ona przyda komuś, kto zechce się sprawą zainteresować, lub już interesuje (myślę o Pani Ani S.). Odnalezienie właściwego aktu zgonu jest możliwe, ale tylko poprzez badania prowadzone w AAG niestety, także jeśli ktoś by się tam kiedyś wybierał (ja na ten moment nie planuję kolejnej wyprawy), byłbym wdzięczny, jeśli by moją sprawę miał na uwadze.

Na koniec dodam tylko, że w skanach z parafii Góra z 1820 roku odnalazłem chrzest Józefa Walczaka, w którym podani są jego rodzice, na których odnalezieniu tak bardzo mi zależy. Jest to oryginał aktu, który odszukałem już dawno w duplikacie owej księgi, przechowywanej w Inowrocławskim Oddziale Archiwum Państwowego w Inowrocławiu (w Inowrocławiu w aktach widnieje Józef, a w wykazie osób chrzczonych w roku 1820 w Górze do tych akt - Józefa, ale to ewidentna pomyłka księdza sporządzającego ów wykaz). Radość z odnalezienia rodziców Józefa Walczaka jest jednak nikła, gdy weźmie się pod uwagę, że tylko w promieniu 10 km od Inowrocławia w przeciągu 3 lat ślubuje 3 mężczyzn o nazwisku Józef Walczak (jedynie akt z parafii Parchanie zawiera informacje o jednym z rodziców - matce...), których można by uznać za rówieśników - wszyscy rodzeni w roku 1821 (plus/minus 1 rok)...

Rozwiązanie zagadki rodziców Józefa Walczaka może okazać się zatem niewykonalne, jeśli mój Józef Walczak to ten sam, który umiera 08.07.1874 - jeśli okaże się, że przed rokiem 1868 włącznie, umiera Józefa Walczak z d. Gorzycka, sprawa ta nie zostanie rozwiązana, gdyż ani w jednym, ani w drugim akcie małżeństwa Józefa Walczaka, nie wspomina się o jego rodzicach... Jedyna nadzieja w tym, że po pierwsze - to nie mój Józef Walczak (jak się okazuje, na tym samym terenie i w tym samym czasie "było ich trzech, w każdym z nich inna krew") brał drugi ślub z Marianną Rębą/Rębską, po drugie, że w faktycznym akcie zgonu mojego Józefa Walczaka podana jest jakakolwiek informacja o jego rodzicu/rodzicach, bądź o jego miejscu urodzenia, a po trzecie, że kiedyś ten akt zgonu odnajdę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 lut 2017, 18:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 645
Lokalizacja: Poznań
Muszę Cię zmartwić: wszystkie Urzędy Stanu Cywilnego w zaborze pruskim zostały ustanowione z dniem 1 października 1874 roku :) Przed tą datą rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów zajmowały się - jak byśmy to dziś określili : w ramach zadań zleconych - związki wyznaniowe.

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Vulnerant omnes, ultima necat
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek, Dembecki, Robakowski, Stachowski, Mackowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2017, 15:30 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
O tym, że USC funkcjonują od października 1874 wspominam na początku poprzedniego mojego postu... Ne wiem zatem, co miał wnosić do mojej sprawy Pański post, Panie Pawle...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2017, 17:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 645
Lokalizacja: Poznań
To był komentarz do
Cytuj:
o zgrozo - USC Inowrocław, funkcjonuje od października 1874
:D i nic więcej

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Vulnerant omnes, ultima necat
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek, Dembecki, Robakowski, Stachowski, Mackowiak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, 08:20 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Udało mi się wczoraj odwiedzić na chwilę Archiwum Archidiecezji Gnieźnieńskiej i zweryfikowałem sprawę zgonu Józefa Walczaka dokładniej. Okazuje się, że Józef Walczak, o którym wspominałem poprzednio, mimo zbieżności miejsca, gdzie toczyło się jego życie i roku urodzenia, nie był "moim" Józefem Walczakiem!

Józef Walczak, który jest moim bezpośrednim przodkiem umarł 26.09.1866 w Turzanach (jak wspominała Pani Ania_s) w wielu 45 lat pozostawiając po sobie małżonkę Józefę z Gorzyckich i czworo dzieci (nie wymieniono których).

Niestety, również i w tym akcie, nie wspomina się o rodzicach tegoż Józefa Walczaka...

Sprawa jego rodziców pozostaje zatem nierozwiązana :/ W akcie ślubu Józefa i Józefy widnieje tylko informacja, że Józef jest z Rąbina, a Józefa z przedmieść. Trzech Józefów Walczaków urodzonych w latach 1820-1822 bierze ślub w okolicach Inowrocławia (tylko przy akcie ślubu jednego z nich - nie mojego - widnieje imię matki...). Odnalazłem akty zgonu dwóch Józefów (w tym mojego), lecz przy żadnym z nich nie ma informacji o rodzicach.

Na chwilę obecną brakuje mi pomysłów, jak mógłbym znaleźć rodziców mojego przodka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, 15:11 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
No tego się niestety obawiałam, że nie będzie informacji o rodzicach. Trzeba chyba porzucić Inowrocław :( Czy zrobił Pan kopię tego zgonu ?

A może Parafia Liszkowo? 30.01.1821 ślubują tam Bartłomiej Walczak i Józefa Kielińska?
Turzany w których mieszkali później nasi Walczakowie otoczone są przez inne parafie i Walczaków tam można spotkać: Parchanie, Pieranie albo Orłowo.
Może nawet coś jest w AP Inowrocław. Niestety nie planuję na razie wizyt ani w AP, ani w AAD, bo z Gdańska to kawałek. Może w wakacje, dzieci do dziadków, a ja do archiwum :)
Rozważam jeszcze Parafię Ludzisko, bo jest od strony Rąbina i blisko Niemojewka w którym w 1783 urodził się jakiś Jan Walczak albo Janikowo.

Ciekawe czy ślubująca w 1867 w Inowrocławiu wdowa Józefa Walczak z Janem Josawczakiem to ta nasza. Wiek podobny i po śmierci Józefa.
To by może wyjaśniało dlaczego nie znalazłam jej zgonu.
Pozdrawiam
Ania Sak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, 22:05 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Jeśli chodzi o metrykę zgonu naszego Józefa Walczaka, to spisałem jedynie informacje z jego zdjęcia, gdyż księgi w AAG nie są udostępniane, a fotografowanie czegokolwiek w pracowni jest zabronione.

Nie wiem też, czy jest sens na poszukiwanie metryki chrztu. Jak na moje nic to nie da... Jak już wspominałem, w latach 1846-1849 (o ile dobrze pamiętam) w promieniu 10 km od Inowrocławia bierze ślub trzech Józefów Walczaków rocznik 1821 +/- jeden rok, a tylko przy jednym z nich podane jest imię matki. Nie oznacza to, że inny z nich nie mógł mieć matki o tym samym imieniu... Jak zatem odgadnąć który jest nasz, nawet jeśli znalazłyby się wszystkie trzy metryki chrztu?

Jeśli mielibyśmy odnaleźć rodziców naszego Józefa Walczaka, to chyba tylko szukając jakiś wzmianek o rodzinie Walczaków mieszkającej w 1846 w ówczesnej wsi Rąbin.

A co do Józefy Walczak, to wydaje mi się to bardzo prawdopodobne (w nawiązaniu do tego, co na końcu Pani napisała), że to o naszą chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, 05:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2009, 07:51
Posty: 249
Lokalizacja: Kruszwica Ipswich, Suffolk
A czy patrzyles na rodzicow chrzestnych dzieci Jozefa? Sa tam jacys Walczakowie? A moze szwagrowie?
Sprobuj wypisac wszystkich i z Poznan Projektem odszukaj kazdego z nich.
Ta metoda czasem pomaga. Mnie szczegolnie.

_________________
Pozdrawiam Adam

Genealogia jest super!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, 11:30 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
Rodzice chrzestni:
Katarzyny ur. Rąbin - Paweł Antczak i Zuzanna Wiśniewska
Marianny ur. Przedmieście - Jan W?szeski Tekla Maciejewska
Walenty ur. Turzany - Marcin Grupiński i Katarzyna Kaliska (zamieszkali Turzany)
Jan ur. Turzany - Tomasz Szychowski i Barbara Kaliska (zam. Turzany)
Franciszka ur. Turzany - Franciszek Głowacki (zam. Turzany) i Konstancja Antczak (zam. Rąbin)
Rozalia ur. Turzany - Józef Czapla (zam. Jacewo) i Łucja Kaliska (zam. Turzany)

Michał Kaliski i Barbara Głowacka (l.31 - l.40 wdowa) ślubowali w Inowrocławiu 30/1843
Józef Maciejewski i Tekla Gorzycka (l.30 wdowiec - l. 25) - Inowrocław 30/1848
Paweł Antczak i Konstancja Kaliska (l.27 - l.18) - Inowrocław 35/1848
Józef Czapla i Anna Kopeć (l.23 - l.16) - Inowrocław 13/1857
To tyle informacji o chrzestnych.

Przypomniałam sobie jeszcze o parafii Szadłowice.
W poznan-project jest informacja, że w AP Inowrocław są księgi od 1818 roku.
Nazwisko Walczak pojawia się w chrztach parafii Inowrocław w latach 1782-1797 urodzeni Balin, Jacewo - troje dzieci.
Parafia Szadłowice jest tuż obok.

Choć to uproszczenie, to zakładam, że urodzony w Karczynie Józef Walczak (s. Michała i Marianny) ożenił się z Magdaleną Sochalską - ślub Par. Góra 26/1849
Pozdrawiam
Ania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2017, 15:07 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 20:55
Posty: 21
Także jestem skłonny twierdzić, że urodzony w Karczynie Józef (nie Józefa, jak podaje skorowidz chrztów!) Walczak (w 1820 roku z Michała i Marianny) ożenił się z Magdaleną Sochalską w Górze w 1849.

A teraz garść nowych informacji po przekopaniu inowrocławskiego AP jeśli chodzi o metryki chrztów z lat 1818-1824:
- 14.03.1821, Brudnia (parafia Brudnia) - Rodzi się Józef Walczak z Mikołaja i Apolonii (...) z d. Czyżnickiej (chrzestni: Franciszek Zieliński i Józefa Swircz)
- 08.03.1822, Ściborze (parafia Płonkowo) - rodzi się Józef Walczak z Wojciecha i Apolonii (...) z d. Swakowicz/Szwakiewicz (chrzestni: Ignacy Brzeski/Brzezki, Katarzyna Zielińska)
- 02.03.1824, Młyny (parafia Strzelno) - rodzi się Józef Walczak z Wawrzyńca i Zofii z d. Siudzińskiej (chrzestni: Kacper Siudziński, Katarzyna Matuszak) - tego Józefa Walczaka wykluczam - bierze on ślub w Rzadkwinie w 1852 roku.

No i teraz historia staje się ciekawsza... Jak wspominałem wcześniej, przy metryce ślubu jednego z trzech Józefów Walczaków (Parchanie) wpisano imię jednego z rodziców - matki (...). Oczywiście, była nią Apolonia! No po prostu ręce mi opadają... Nie dość, że co chwilę jakiś Józef Walczak mi wyskakuje, to do tego jego matką za każdym razem jest Apolonia... No masakra po prostu... Bądź tu człowieku mądry... Wiem o nim tylko tyle, że bierze on powtórny ślub w Brudni w 1851 roku, ale tamta metryka nie wnosi nic nowego w sprawie...

Sprawdzając jednak lata, które wynikają z metryk ślubów, na Józefa Walczaka (z matki Apolonii) ślubującego w Parchaniu (i powtórnie w Brudni), pasuje bardziej ten ze Ściborza - w metrykach ślubu napisano co prawda, że pochodzi z Zagajewic należących do parafii Brudnia, jednak jedyny Józef Walczak z tamtejszej parafii urodzony w latach 1818-1824, rodzi się w Brudni, a nie w Zagajewicach! Miałem nadzieję, że jakąś wskazówkę znajdę w metryce ślubu Kaspra Walczaka z 1824 roku (ślubuje w Sławsku Wielkim), jednakże w inowrocławskim AP nie ma nawet wzmianki o jego rodzicach, a do Gniezna się obecnie nie wybieram (mormoni nie udostępniają tych akt póki co, a na poznań-projekt jest informacja, że jego rodzicami byli właśnie Wojciech i Apolonia - niestety nie ma tam podanego jej panieńskiego nazwiska, ani żadnej miejscowości pochodzenia pana młodego, więc nie mogę na 100% zestawić tych rodziców z rodzicami Józefa Walczaka urodzonego w Ściborzu, parafia Płonkowo, gdzie nie udało mi się znaleźć aktu narodzin żadnego Kaspra Walczaka...).

Na mojego Józefa Walczaka natomiast pasuje ten z Brudni - (jedyny znaleziony przeze mnie przypadek Józefa Walczaka, który jest jest urodzony dokładnie w 1821 roku!).

Już sądziłem, że mam jakieś umocnienie mojej tezy - nazwisko matki chrzestnej - Swircz, gdyż świadkami ślubu moich przodków - Józefa Walczaka i Józef Gorzyckiej - byli Andrzej Swierczyński (!) i Jan Jendraszkiewicz. Problem tylko jest taki, że rodzice Andrzeja Swierczyńskiego brali ślub w Wieńcu k. Włocławka (jego ojciec pochodził z kruszyńskiej parafii) i faktycznie nazywali się Swierczyńscy! Natomiast w Brudni występuje nazwisko Swircz, Swierczewski, a nie Swierczyński - być może to przypadkowa zbierzność...

Reasumując - nadal nie mam pomysłu na rodziców mojego przodka. Sądzę, że Józef Walczak urodzony w Ściborzu mógł być jakoś spokrewniony z Józefem Walczakiem urodzonym w Brudni - wskazują na to chociażby chrzestni jednego i drugiego z nich (jeśli założyć, że Zieliński, to bardziej unikalne nazwisko niż Walczak...). Nie wiem niestety, czy podczas mych poszukiwań, nie przeoczyłem przypadkiem jakimś cudem metryki chrztu mojego Józefa Walczaka, ani tego czy akt chrztu mojego Józefa Walczaka faktycznie znajduje się w inowrocławskim AP... :(

P.S. Mam nadzieję, że nikogo teraz nie urażę, ale... Walczaków (w tamtych latach wokół Inowrocławia) jak mrówków... ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2017, 12:28 
Offline

Dołączył(a): 04 sty 2017, 15:09
Posty: 8
Niestety obawiam się, że nie mam dobrych informacji :(
Józef ur. w Brudni zmarł w kwietniu 1822.
Natomiast Józef ur. w Ściborzu to ten ślubujący w 1848 z Ewą Domagalska w Parchaniu, w 1851 z Marianną Migdalska w Brudni oraz po raz trzeci w 1856 z Marianną Nowacką w parafii Ostrowąs - wg informacji z poznan-project wdowiec po Mariannie Migdalskiej, rodzice: Wojciech i Apolonia ! (w końcu jest ojciec) Informacja, że pochodzi z Zagajewic dotyczy pewnie miejsca zamieszkania, a nie urodzenia. Siłą rzeczy nie może być naszym Józefem.
A to oznacza, że gdzieś urodził się jeszcze jakiś Józef Walczak ok. 1821 +/-1 rok. Dobrze chociaż, że akt zgonu potwierdza datę urodzenia podaną przy ślubie.
Przeszukaliśmy już parafie: Inowrocław, Góra, Brudnia, Płonkowo i chyba Strzelno. Przejrzałam lata 1820-1822 w parafiach Lisewo, Kościelec i Szadłowice (znalazłam tam Mateusza brata Józefa od Wojciecha i Apolonii), ale nowych Józefów nie.
Teraz przeglądam Ludzisko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2006, 02:22
Posty: 1310
Lokalizacja: Strzelno
Nie mam „pasującego” Józefa, ale może ten ślub się przyda:
Parafia Polanowice (później w pow. Strzelno), ślub 1799, Wojciech Walczak wdowiec ur około 1759 i Apolonia Boguścianka ur ok. 1766;

_________________
Marzena
Szukam:Zgórski,Jankowski,Musiałowski,Wojtasik,Gabryszak,Andrzejczak,Szulczewski,Woźniak,Gryger (Gregier),Kuraszkiewicz,Grzeszkiewicz (Grzeszkowiak),Leśniewicz,Walczak,Orłowski,Tarnecki,Wiśniewski (były powiat Strzelno,okolice Skulska i Wilczyna)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: maxaugust i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL