Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 11 gru 2017, 14:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 01 lut 2010, 16:30 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2010, 20:24
Posty: 4
Poszukuję książki Roberta Bieleckiego "Szwoleżerowie Gwardii", a w szczególności biogramu
Wenytowicza Wincentego nr 3598. W moim mieście książka jest niedostępna a ten biogram jest mi BARDZO potrzebny do pewnych ustaleń. Czy mógłbym liczyć na informację?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lut 2010, 18:33 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Z przyjemnością udzielam odpowiedzi.
Na stronie 322 znajduje się następujący biogram :
"[3598] 90. WENYTOWICZ Wincenty, z Sedanu, z dywizji polskiej, 1.1.14 wachmistrz 2 kompanii, potem 6 kompanii, [odbył kampanię 1814 r. Brienne, Montmirail, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], 1.5.14 udał się z pułkiem do Polski."
Biogram ten znajduje się w części dotyczącej III pułku eklererów Gwardii. Niestety nie dowiemy się, czy Twój przodek zetknął się z moim praszczurem Janem Nepomucenem Więckowskim z 1 kompanii I pułku szwoleżerów Gwardii, który w tej samej kolumnie opuszczał 1.05.1814 r. Francję i wracał do Polski. Mój Jan wymieniony jest na 70 lokacie. Był kolejno : szwoleżerem, brygadierem i wreszcie furierem. W ciągu 7 lat przebył w siodle trasę Przecław-Warszawa-Frankfurt-Paryż-Chantily-Madryt-Paryż-Bruksela-Wiedeń-Madryt-Poznań-Warszawa-Moskwa-Wilno-Drezno-Lipsk-Paryż-Warszawa. Uczestniczył na pewno w 14 bitwach (tyle odnotowano przy jego nazwisku). Szkoda, że nie zachowały się żadne jego wspomnienia, a zapewne chyba coś musiał spisać. Jedyna po nim pamiątka to malutka akwarela przedstawiająca dwóch szwoleżerów przy namiocie. A jak wyglądają Twoje pamiątki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lut 2010, 12:06 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2010, 20:24
Posty: 4
Naprawdę BARDZO dziękuję za informację. Co do wspólnych przodków to nigdy nic nie wiadomo :D
Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 02 lut 2010, 12:10 
Offline

Dołączył(a): 31 sty 2010, 20:24
Posty: 4
Wincenty Wenytowicz to nie mój przodek ale postać, której dzieje staram się opisać do pewnej pracy popularnonaukowej. Niestety nie mam dostępu do lepszych bibliotek i stąd problemy z opracowaniami.
Jeszcze raz dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2010, 19:55 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2010, 19:50
Posty: 1
Na Częstochowskiej nekropolii Świętego Rocha znajduje się stary nagrobek z 1853 roku, Wincentego Wenitowskiego.
Na nagrobku tym widnieje inskrypcja: „...byłego wojskowego z Gwardyi Napoleona”.
Poniżej przedstawiam zrobione przeze mnie zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

W Częstochowskim archiwum wykopałem jego akt zgonu, z księgi zmarłych parafii św. Zygmunta, pod pozycją 499 za rok 1853, dowiedziałem się że Mieszkał w Nowej Częstochowie (obecnie dzielnica), i był introligatorem.

Koledzy z forum napoleon.org.pl, nakierowali mnie na nazwisko szwoleżera Wincentego Wenytowicza. Być może jest to ta osoba?

Pozdr.
B.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2010, 00:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 sty 2009, 15:18
Posty: 80
Lokalizacja: Olsztynek/Poznań
A czy mozna sie dowiedziec czy w tej książce jest ktoś o nazwisku Tomasz Sitkowski? I jesli to nie sprawi kłopotu chorąży albo porucznik Kozłowski? Dziękuję.

_________________
Andrzej W. Szambelańczyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2011, 11:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, 13:42
Posty: 116
Witam
Proszę sprawdzić na tej stronie: http://www.ornatowski.com/index/szwolezerowie.htm
Pozdrawiam
Joannna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 sie 2011, 00:05 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Kajam się, ale zupełnie nie wiem dlaczego przeoczyłem, iż od roku winny jestem odpowiedź na temat zawartości księgi pułkowej I Pułku Szwoleżerów Gwardii skopiowanej przez Roberta Bieleckiego.
Księga pułkowa jest kapitalnym źródłem genealogicznym, gdyż odnotowywano w niej podstawowe dane personalne wcielanych do pułku żołnierzy. Oprócz daty i miejsca urodzenia, wpisywano imiona rodziców i nazwisko panieńskie matki. Dalsze dane nie są już tak ważne z genealogicznego punktu widzenia, niemniej są b. interesujące : data wstąpienia do pułku, przydział służbowy (szwadron, kompania), posiadany stopień i kolejne awanse, udział w bitwach, odniesione rany, uzyskane odznaczenia polskie i francuskie, uzyskane godności francuskie i gratyfikacje, ewentualne kary wydalenia ze służby, sposób zakończenia służby w pułku. Ponadto R. Bielecki uzupełnił część not o dalsze losy bohaterów po zakończeniu epopei napoleońskiej.
Podobno w księdze pułkowej odnotowywane były jeszcze takie dane jak wzrost, waga, postawa, kolor oczu, kolor włosów, znaki szczególne – jednak R. Bielecki te dane opuścił, a i tak książka liczy 425 stron drobnego druku i zawiera 4247 biogramów.
Przeglądając księgę rzuca się w oczy, iż w odniesieniu do żołnierzy wcielanych do pułku na samym początku jego formowania noty przeważnie zawierają komplet informacji. Niestety w późniejszych latach wiele not zawiera istotne braki odnośnie personaliów, zamiast których wpisane są tylko macierzyste koszary w Sedanie lub Friedbergu.

Odnośnie osoby Tomasza Sitkowskiego sprawa jest prosta - niestety nie figuruje on w tej księdze, zatem musiał służyć w jakimś innym pułku.
Natomiast odnośnie nazwiska Kozłowski to występuje ono w 19 biogramach, choć dotyczą one jedynie 17 osób, bowiem dwa biogramy są zdublowane.
Ponieważ z prywatnego kontaktu z zadającym pytanie wiem, że nieznane jest imię tego bohatera, a jedynie wiadomo o e w e n t u a l n y m miejscu pochodzenia (Nakło nad Notecią) oraz o rzekomo osiągniętym stopniu wojskowym (chorąży lub porucznik) poszukiwań nie można ograniczyć do jakiejś konkretnej osoby. Przecież stopień oficerski funkcjonujący w przekazach rodzinnych mógł on uzyskać już po 1815 r. służąc w armii Królestwa Polskiego.
Spośród tych 17 osób jedynie w odniesieniu do 8 podane jest miejsce urodzenia (Wieluń, Stanisławów w woj. Mazowieckim, Kolno w obwodzie białostockim, Warszawa, Tykocin, Kraków, Goniądz, Mińsk – celowo je przytaczam, bo mogą z czymś kojarzyć).
Jedynie 7 not zawiera imiona rodziców, a 5 nazwisko panieńskie matki (Woyczyńska, Wierzyńska, Zdanowicz, Szymańska, Grabowska).
Żaden z tych 17 bohaterów nie posiadał stopnia oficerskiego, lecz jeden z nich oprócz długoletniej służby wyróżnia się udziałem w tzw. Szwadronie Elby i Szwadronie Waterloo, ponadto miał on b. nietypowe imię i o ile później powtórzyło się w rodzinie pytającego to jesteśmy chyba na tropie – to imię to OPPORTUN.
Bohater ten po powrocie nad Wisłę w 1815 r znalazł miejsce w słynnym 4 Pułku.
Jest jeszcze jedna wyróżniająca się postać, to Antoni Kozłowski, w którego nocie zapisano, iż był Tatarem.
Życzę pomyślności w dalszych ustaleniach, pozdrawiam Krzych z Koszalina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 07 sie 2011, 23:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 sty 2009, 15:18
Posty: 80
Lokalizacja: Olsztynek/Poznań
Dziekuje bardzo za pomoc. Kiedy wroce do kraju zaczne szczegolowo analizowac dane. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.

_________________
Andrzej W. Szambelańczyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2012, 16:26 
Offline

Dołączył(a): 09 lut 2012, 12:58
Posty: 4
Lokalizacja: toruń
Poszukuje biogramu Szwoleżera nr;1208 Tomasz Strzemkowski biogram ten jest mi niezbędny do budowy drzewa rodziny Strzemkowskich jako pamiątkę dla mojego Prawnuka. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2012, 23:24 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Proszę bardzo - oto biogram :
"1208. STRZEMKOWSKI Tomasz ur. 19.12.1784 r. w Buku k. Poznania, s. Rocha i Marianny, służył w 5 psk Księstwa Warszawskiego, 1.02.1809 r. szwoleżer 6 kompanii, odbył kampanie 1809-1812 [Wagram, Witebsk, Możajsk] zaginął 16.12.1812 r. pod Krasnem."
Dopowiem jeszcze, iż 6 kompania wchodziła do drugiego szwadronu. Mogę prywatnie dosłać jeszcze parę wiadomości o organizacji i technice walki szwoleżerów.
Pozdrawiam Krzych Zgrzebnicki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2012, 22:07 
Offline

Dołączył(a): 09 lut 2012, 12:58
Posty: 4
Lokalizacja: toruń
Dziękuje za tak szybką reakcje na moje zapytanie Panie Krzysztofie i jeżeli można to proszę o ten Priv.I przyznaje że dużo mi pomogło co do lokalizacji nazwiska Strzemkowskich w Wielkopolsce i na Kujawach skąd wywodzi się mój Dziadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2012, 21:22 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2011, 18:13
Posty: 267
Lokalizacja: Zagórów
Witam.
Poszukuje biogramu szwoleżerow
1685 Krawczyński Andrzej 3499,4076.
1686 Krawczyński Bartłomiej 1231
1687 Krawczyński Stanisław 1366,4467.
Zbyszek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2012, 22:15 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Oto poszukiwane noty :
"1231. KRAWCZYŃSKI Bartłomiej, ur. 4.8.1789 w Kakrowie na Kujawach, s. Jana i Aleksandry Janowskiej, służył w 6 pułku Księstwa Warszawskiego, 1.02.1809 szwoleżer 7 kompanii, 1.05.1811 brygadier [3 kompania] 8 pułk szwoleżerów-lansjerów, odbył kampanie 1807, 1809-1811 [Wagram], ranny pod Pułtuskiem, 1.11.1811 przeniesiony na reformę."

"1366. KRAWCZYŃSKI Stanisław, ur. 1.05.1783 w Warszawie [lub 1.05.1784 w Błyszczewoli w gub. Kijów], s. Jana i Marii Rupniewskiej, [przystąpił 12.04.1809 do powstania galicyjskiego jako żołnierz, od 4.06.1809 w 15 pułku Księstwa Warszawskiego, 15.09.1809 kapral, 1.12.1809 sierżant, 2.03.1810 adiutant podoficer] 12.05.1810 szwoleżer 4 kompanii, 11.04.1814 odjechał na Elbę, [wrócił z Napoleonem do Francji, 25.04.1815 lansjer 1 kompanii 1 pułku szwoleżerów-lansjerów gwardii, odbył kampanie 1809-1815, Witebsk, Możajsk, Berezyna, Lutzen, Budziszyn, Drezno, Lipsk, Hanau, Brienne, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube, Ligny, Waterloo, otrzymał 27.02.1814 Legię Honorową, 1.10.1815 opuścił służbę francuską, odjechał do Polski.
W armii Królestwa Polskiego umieszczony 4.02.1816 w szwadronach wzorowych ułanów, przeniesiony 27.02.1817 do pułku strzelców konnych gwardii, 22.10.1819 ppor. bat. weter. czyn., 9.01.1822 trafił do korpusu pociągu, 18.02.1822 dow. 2 kompanii 3 bat. korpusu pociągu przydzielonej do 2 brygady dyw, strzelców konnych.
W powstaniu listopadowym 1.02.1831 przeznaczony do 6 pułku, 3.05.1831 porucznik.
Przybył z woj. płockiego do Warszawy, stawił się przed Komisją Rządowa Wojny, 10.10.1831 ponowił przysięgę wierności."

"4467. KRAWCZYŃSKI Stanisław ur. 18.05.1781 [lub 12.05.1774] w Bliszczowie gub. kijowska, s. Stanisława i Gertrudy, służył w 1 pułku szwoleżerów gwardii, [potem w szwadronie Elby, wrócił z Napoleonem do Francji], 25.04.1815 lansjer 1 kompanii, 1.05.1815 brygadier, 1.07.1815 wachmistrz, [odbył kampanie 1815, Ligny, Waterloo], 27.02.1814 otrzymał Legię Honorowa nr 47363, opuścił 1.10.1815 służbę francuska, powrócił do Polski."

"3499. KACZYŃSKI Maksymilian" zatem nota dotyczy innej osoby niż "Krawczyński". Faktycznie jest pomyłka w spisie not na końcu książki.

"4076. KRAWCZYŃSKI Andrzej, z Sedanu, z dywizji polskiej, 1.01.1814 eklerer a la suite, 21.02.1814 przeszedł do 1 pułku szwoleżerów gwardii, [odbył kampanię 1814]."

Pozdrawiam Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, 21:08 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2011, 18:13
Posty: 267
Lokalizacja: Zagórów
Witam.
Dziękuje za biogramy szwoleżerów.
Zbyszek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2012, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 sie 2008, 18:47
Posty: 623
Lokalizacja: Pępowo / Wrocław
W wątku niemieckojęzycznym naszego Forum poszukiwane jest nazwisko Żonkielewski,wymienione w książce R.Bieleckiego pod nr.2002.Czy ktoś posiadający książkę mógłby tam zamieścić biogram poszukiwanego Żonkielewskiego?

_________________
Pozdrawiam.
Barbara


"Ród Krajków z Pępowa" 2012
"Polegli w I Wojnie Światowej 1914-1918 z parafii Pępowo pow. Gostyń" 2014


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2012, 06:38 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Oto poszukiwany biogram :
"2002. Żonkielewski [bez imienia], 27.07.1812 szwoleżer w zakładzie w Gdańsku, przeznaczony do 9 kompanii, 11.04.1813 trafił do 6 kompanii, odbył kampanie 1812-1814, [Lutzen, Budziszyn, Drezno, Lipsk, Hanau, Brienne, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry], dostał się do niewoli 25.03.1814 pod Arcis-sur-Aube."

Przy okazji : gorączkowo poszukuję dostępu do reprintu wspomnień Wincentego Płaczkowskiego szwoleżera 5 kompanii. W XIX wieku były one dwukrotnie wydane - raz jako wspomnienia, innym razem jako pamiętniki - zatem reprint może się nazywać tak albo tak.
Pozdrawiam Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2012, 07:55 
Offline

Dołączył(a): 12 wrz 2010, 19:05
Posty: 72
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Poszukuje następujących biogramów Szwoleżerów czy mogłabym prosic o pomoc?

biogramy Szwoleżerów
Umiński Mateusz nr 4026
Umiński Tomasz nr 703
Umiński Walenty nr 1048

Michałowski Antoni nr 996
Michałowski Ignacy nr 4041
Michałowski Jan nr 1803
Michałowski Józef nr 189
Michałowski Józef nr 4655

Ujazdowski Kazimierz nr 4643
Ujazdowski Stanisław Ksawery nr 58

Leski Jan nr 1531
Leski Rajmund nr 712
Leski Tadeusz nr 2127

Z góry dziekuję
Pozdrawiam
Zofia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2012, 09:10 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Zosiu !
Przeraziłem się tym hurtowym zamówieniem, ale z uwagi na Twe wczorajsze święto spełniam życzenie :

"4026. Umiński Mateusz, z Sedanu, z dywizji polskiej, 1.01.1814 eklerer 1 kompanii, potem 5 kompanii,
[odbył kampanię 1814 r. Brienne, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], 1.05.1814 udał się z pułkiem do Polski."

"703. Umiński Tomasz, ur. 13.13.1790 w Wyszogrodzie, w woj. płockim, s. Dominika i Marii Glinickiej, 27.10.1807 r. szwoleżer 6 kompanii, 1.08.1808 brygadier, 16.05.1811 r. wachmistrz 8 kompanii, odbył kampanie 1808-1812 [Wagram, Witebsk, Możajsk], wyjechał 19.10.1812 r. chory z Moskwy do Smoleńska, zabity w drodze 25.10.1812 r. przez kozaków."
(Data urodzenia dokładnie cytowana z książki Bieleckiego - albo chochlik drukarski, albo jakiś nieznany kalendarz !!!)

"1048. Umiński Walenty ur. 22.04.1789 r. w Odrzywole, s. Mateusza i Katarzyny Wojciechowskiej, 26.12.1807 r. szwoleżer 4 kompanii, 1.05.1811 r. brygadier 8 pułku szwoleżerów-lansjerów , odbył kampanię 1808-1811 [Wagram]."

"996. Michałowski Antoni ur. 3.10.1788 w Kamionku k. Kalisza, s. Michała i Elżbiety Trawińskiej, 16.12.1807 szwoleżer 8 kompanii 8 pułku szwoleżerów-lansjerów, odbył kampanie 1808-1811 [Wagram]."

"4041. Michałowski Ignacy z Sedanu z dywizji polskiej, 1.01.1814 r. eklerer 2 kompanii, potem 6 kompanii, [odbył kampanie 1814, Brienne, Montmirail, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], 1.05.1814 r. udał się z pułkiem do Polski."

"1803. Michałowski Jan, ur.. 15.04.1792 r. w Formicach k. Konina, s. Stefana i Wiktorii, służył w 4 pułku strzelców konnych Księstwa Warszawskiego , 27.02.1812 r. szwoleżer w zakładzie w Warszawie, 28.02.1812 r. przeznaczony do 6 kompanii, 11.04.1813 r. trafił do 1 kompanii, odbył kampanie 1812-1814 [Witebsk, Możajsk, Berezyna, Lutzen, Budziszyn, Drezno, Lipsak, Hanau, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], udał się 1.05.1814 r. z pułkiem do Polski."

"189. Michałowski Józef, ur. 19.03.1783 r. w Kościanie, s. Kajetana i Marii Wandzikowskiej, 20.05.1807 r. szwoleżer 6 kompanii, odbył kampanie 1808-1809 [Medina del Rio Seco, Somosierra], 10.04.1810 r. przeniesiony do linii rozkazem Krasińskiego."

"4655.Michałowski Józef, ur. 16.03.1789 r. w Godziszowie, s. Jakuba i Agnieszki, służył w 9 pułku piechoty [Księstwa Warszawskiego], 27.05.1815 r. lansjer 2 kompanii, [odbył kampanie 1808-1815, Ligny, Waterloo], 1.10.1815 r. opuścił służbę francuską, powrócił do Polski."

"4643. Ujazdowski Kazimierz, ur. 15.04.1791 r. w Warszawie, s. Mikołaja i Anny, 27.05.1815 r. lansjer 1 kompanii, [odbył kampanie 1815 r. Ligny, Waterloo], 1.10.1815 r. opuścił służbę francuską, powrócił do Polski."

"58. Ujazdowski Stanisław Ksawery, ur. 05.1786 br. w Ujazdowie, woj. płockie, s. Leopolda i Brigidy Koskowskiej, 23.04.1807 r. szwoleżer 5 kompanii, 15.10.1812 r. przeniesiony do 2 kompanii, odbył kampanie 1808-1812 [Wagram, Witebsk, Możajsk, Berezyna}, zaginął w Smorgoniach."
Ten ostatni mógł ściskać prawicę mego praprapradziadka Jana Nepomucena Więckowskiego furiera 5 kompanii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2012, 20:07 
Offline

Dołączył(a): 12 wrz 2010, 19:05
Posty: 72
Lokalizacja: Warszawa
Krzysztofie!
Dziękuje za pomoc naprawdę nie spodziewałam się, że w tak ekspresowym tempie uzyskam odpowiedź jeszcze raz serdecznie dziekuję za poświęcony czas i życzliwośc!

pozdrawiam
Zofia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, 12:30 
Offline

Dołączył(a): 14 lip 2012, 12:22
Posty: 2
Witam serdecznie!
Poszukuje biogramu: 3964 Bladowski Józef

Z góry dziekuje
Pozdrawiam
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, 14:01 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
Oto poszukiwany biogram :
"[3964] 456.
Bladowski Józef, z Sedanu, z dywizji polskiej, 1.01.1814 r. eklerer 1 kompanii [odbył kampanię 1814 r. Brienne, Mountmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube], 1.05.1814 r. udał się z pułkiem do Polski"
Pozdrawiam Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, 17:21 
Offline

Dołączył(a): 14 lip 2012, 12:22
Posty: 2
Dziekuje serdecznie! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, 18:26 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2011, 18:13
Posty: 267
Lokalizacja: Zagórów
Witam.
Prośba ,Sedan to miejscowość czy nazwa tej dywizji no po prostu nie wiem .
Dość dużo osób jest z Sedanu.
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2013, 20:48 
Offline

Dołączył(a): 03 lut 2013, 20:44
Posty: 1
Poszukuje biogramu Kartowicz Wincenty 1963


Z gory dziekuje za odpowiedz.
Wladyslaw


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2013, 21:01 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
"1963. Kartowicz Wincenty, ur. 11.01.1794 r. w m. Podzitwa w gub. grodz., s. Ludwika i Katarzyny Bielewicz, 1.07.1812 r. szwoleżer w zakładzie w Gdańsku, przeznaczony do 10 kompanii, odbył kampanię 1812 r., zaginął 6.12.1812 r. w Wilnie."

Odnośnie poprzedniego zapytania z lipca ubr. (przepraszam, że przeoczyłem) oczywiście chodzi o koszary w Sedanie we Francji.

Pozdrawiam Krzych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2013, 21:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2009, 22:29
Posty: 60
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Witam.
Poszukuje biogramu szwoleżerow
Czajkowski Jan 4013
Czajkowski Józef 4005
Czajkowski Mateusz 1838

_________________
Witold Czajkowski

Tomikowski - Żegowo, Grygier - Grzebienisko, Cuske - Ostrów Wlkp., Czajkowski - Ceradz Kościelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 03 lut 2013, 21:50 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2011, 18:13
Posty: 267
Lokalizacja: Zagórów
Witam .
Dziękuje ,nic się nie stało.
Pozdrawiam
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lut 2013, 20:52 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2007, 18:14
Posty: 85
Lokalizacja: Koszalin
"1838. Czajkowski Mateusz, ur. 7.04.1784 r. w Chełmie w dep. łomżyńskim, s. Józefa i Franciszki, służył w 15 pp Księstwa Warszawskiego, 2.03.1812 r. szwoleżer w zakładzie w Warszawie, przeznaczony do 2 kompanii, odbył kampanię 1809 r., 1812 r., odesłany 1.08.1812 r. z racji złego sprawowania się."

"4005. Czajkowski Józef, z Sedanu, z dywizji polskiej, 1.01.1814 r. eklerer I kompanii, potem 5 kompanii. Odbyła kampanię 1814 r. Brienne, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube, 1.05.1814 r. udał się z pułkiem do Polski."

"4013. Czajkowski Jan, z Sedanu z dywizji polskiej, 1.01.1814 r. eklerer I kompanii, potem 5 kompanii. Odbyła kampanię 1814 r. Brienne, Montmirail, Laon, Chateau-Thierry, Arcis-sur-Aube, dostał sie do niewoli 30.03.1814 r. w Paryżu."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 lut 2013, 21:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2009, 22:29
Posty: 60
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Dziękuję :)

_________________
Witold Czajkowski

Tomikowski - Żegowo, Grygier - Grzebienisko, Cuske - Ostrów Wlkp., Czajkowski - Ceradz Kościelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 cze 2013, 14:15 
Offline

Dołączył(a): 01 cze 2013, 14:07
Posty: 1
Cześć!

Szukam biogramu szwoleżera gwardii Ignacego Dąbrowskiego, nr 1220, przypuszczalnie mojego praprapradziadka. Z góry dziękuję za odpowiedź - Andrzej Żyliński.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, 23:07 
Offline

Dołączył(a): 14 lip 2013, 23:03
Posty: 1
Witam,
poszukuję biogramu szwoleżera Ducher Nicolas-Antoine 1089 , z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, 13:42
Posty: 116
Warto odwiedzić poniższą stronę. Znajdziecie państwo biogramy szwoleżerów w oryginale. Mojego pra x 2 znalazłam pod tym samym numerem biogramu jaki jest w książce p. Bieleckiego.

Pozdrawiam
Joanna
http://www.memoiredeshommes.sga.defense ... &le_id=219


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL