Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 12 sie 2020, 10:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1069 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Wiadomość
PostNapisane: 07 mar 2020, 19:19 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
TomekD napisał(a):
Bąków w tych latach to Bankau.
Ktoś spróbował dosłownie przetłumaczyć nazwę miejscowości na język polski ?


Tomku, bardzo mi się podoba ta koncepcja :-)
Napisałem maila do AP Łódź z prośbą o alegata do ślubu Jana. Zobaczymy :-)

W międzyczasie poszukam rodziców.

Pozdrawiam serdecznie,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2020, 06:22 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
Witam ponownie,
niestety Ligusowe obok Boroszowa okazało się błędnym tropem. Żadnych Ligusów i Konigów w latach 1800-1820

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2020, 12:23 
Offline

Dołączył(a): 04 maja 2008, 17:33
Posty: 402
Lokalizacja: Zielona Góra
Może chodzi jednak tu, tak jak wspomniał Janusz
o folwark Ławki ( Neu Lawke ) ?
Według " Słownika geograficznego Królestwa ... "
folwark należał do dóbr Nowej Wsi ( Neudorf )
i parafia była właśnie w Landsbergu.

Pozdrawiam
Marianna

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/39602da7f1035c35


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2020, 11:53 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
Witam,
niestety zagadka dalej nierozwiązana. Właśnie otrzymałem zamówione alegata z AP w Łodzi do ślubu Jana.
Jest tylko 1 dokument - świadectwo zapowiedzi!
Nic więcej.

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2020, 19:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 559
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Są jeszcze dowody do akt małżeństw parafii Błaszki, gdzie Jan ślubował jako wdowiec:
https://szukajwarchiwach.pl/53/3599/0/4.2/107#tabJednostka

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2020, 11:57 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
koszuciak napisał(a):
Są jeszcze dowody do akt małżeństw parafii Błaszki, gdzie Jan ślubował jako wdowiec:
https://szukajwarchiwach.pl/53/3599/0/4.2/107#tabJednostka


Wątpię, aby był tam akt urodzenia skoro nie było go przy wcześniejszym ślubie. Ale napiszę do AP.

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2020, 23:25 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2018, 10:47
Posty: 19
Dobry wieczór. Proszę o pomoc w ustaleniu miejsca urodzenia. Siostra mojej babci, Walentyna Talarska z d. Pietraszewska 13.02.1918-23.02.1949. Pochodziła z miejscowości Piaski (Sandberg) g. Gostyń, Wielkopolska. W akcie zgonu miejsce urodzenia: LANGENBOCHUM. Czy to miejscowość w Niemczech czy nazwa niemiecka jakiejś miejscowości na terenie Polski? Proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2020, 23:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3963
Langenbochum
Dystrykt Herten (okręg Recklinghausen)

https://translate.google.com/translate? ... rev=search

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2020, 16:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
Szanowni,

chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2020, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 3963
Elvus napisał(a):
Szanowni, chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

Wojciechu.
Pomysłów na poszukiwania Forumowiczom nie brakuje, ale przy tak skąpej informacji nie wiele można pomóc.
Prawdopodobnie zapis miejscowości nie jest poprawny.
Nie wstydź się przodków bądź rodzin skoligaconych i zamieść link do tej kartoteki mieszkańców Poznania (chyba się nie mylę co do skąpego fragmentu dokumentu).
Z całego dokumentu można wiele pokojarzyć choćby po metrykaliach, innych osobach, itd.
Cały dokument zawsze ułatwia poszukiwania i pomoc.

Uwielbiam poszukiwania miejscowości na starych mapach.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
DankaW napisał(a):
Elvus napisał(a):
Szanowni, chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

Wojciechu.
Pomysłów na poszukiwania Forumowiczom nie brakuje, ale przy tak skąpej informacji nie wiele można pomóc.
Prawdopodobnie zapis miejscowości nie jest poprawny.
Nie wstydź się przodków bądź rodzin skoligaconych i zamieść link do tej kartoteki mieszkańców Poznania (chyba się nie mylę co do skąpego fragmentu dokumentu).
Z całego dokumentu można wiele pokojarzyć choćby po metrykaliach, innych osobach, itd.
Cały dokument zawsze ułatwia poszukiwania i pomoc.

Uwielbiam poszukiwania miejscowości na starych mapach.


Rzecz jasna, nie o wstyd chodzi, ale po prostu nie pomyślałem o zamieszczeniu całości. :D
Link: https://photos.szukajwarchiwach.gov.pl/53af7b36e14060847c445e770be54060468d501b19c31c7e201a512d23cac12b_max
Uściślając, w innych źródłach spotkałem się z informacją, jakoby owa Teresa urodziła się w Golubiu, to byłby jednak ówczesny powiat Wąbrzeźno (Briesen).

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 14:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3311
Może być faktycznie dużo szukania. W Golubiu w każdym razie w indeksie chrztów takiej osoby nie ma. Może gdzieś w pobliżu Golubia.

Mam taki domysł, że ta osoba nie wiedziała dokładnie, gdzie i kiedy się urodziła. Jakko data urodzenia podane są imieniny. To oczywiście może się zdarzyć, ale spotykałem się też w XIX wieku z przypadkami, że np. na grobie była data imienin, bo widocznie tej osobie i jej rodzinie data dzienna urodzenia nie była znana, a powszechny zwyczaj był taki, że nadawano dziecku imię któregoś ze świętych z okolicy urodzenia i chrztu. Więc było to i tak jakieś w miarę racjonalne przybliżenie. Dopiero w księdze chrztów genealog znajdzie prawdziwą datę - o ile oczywiście można ufać metrykaliom w każdym drobiazgu, ale to już inny temat.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 15:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 363
A może chodzi o Lipinki (Lippink), 14 km od Grudziądza ?
https://www.meyersgaz.org/place/20081003

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2020, 10:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
Gregorius napisał(a):
A może chodzi o Lipinki (Lippink), 14 km od Grudziądza ?
https://www.meyersgaz.org/place/20081003

Chyba nie, przejrzałem stosowne księgi urodzeń parafii Płochocin i nic.

Łukasz Bielecki napisał(a):
Może być faktycznie dużo szukania. W Golubiu w każdym razie w indeksie chrztów takiej osoby nie ma. Może gdzieś w pobliżu Golubia.

Wziąłem też pod uwagę wariant, że może chodzić o Łubki w gm. Radomin niedaleko Golubia, a "Grudziądz" na oznaczenie powiatu został zapisany w kartotece mieszkańców przez pomyłkę, ale w księgach parafii Płonne też nie ma.

Łukasz Bielecki napisał(a):
Mam taki domysł, że ta osoba nie wiedziała dokładnie, gdzie i kiedy się urodziła. Jakko data urodzenia podane są imieniny. To oczywiście może się zdarzyć, ale spotykałem się też w XIX wieku z przypadkami, że np. na grobie była data imienin, bo widocznie tej osobie i jej rodzinie data dzienna urodzenia nie była znana, a powszechny zwyczaj był taki, że nadawano dziecku imię któregoś ze świętych z okolicy urodzenia i chrztu. Więc było to i tak jakieś w miarę racjonalne przybliżenie. Dopiero w księdze chrztów genealog znajdzie prawdziwą datę - o ile oczywiście można ufać metrykaliom w każdym drobiazgu, ale to już inny temat.

Mogło tak być, choć nie wiem - niby nie o chłopach mowa, a o szlachcie (o ile prawidłowe jest założenie, że to musi mieć w tym wypadku jakieś znaczenie), więc chciałbym ufać, że owa Teresa jednak znała swoje miejsce urodzenia. :D Rozchodzi się tutaj, tak w ogóle, o drugą żonę tego jegomościa: https://pl.wikipedia.org/wiki/Antoni_Teodor_Ostaszewski .
Myślę, że może uzyskam jaśniejszy obraz, gdy zdobędę wgląd w metrykę ślubu (Golub, 1874, co potwierdza Geneteka - choć niestety jeszcze w tej części roku przed rozpoczęciem cywilnej metrykacji) albo zgonu (Warszawa, 1926).

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2020, 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2007, 14:04
Posty: 88
Lokalizacja: Poznań
Witam
Co to za miejscwosć urodzenia Walentyny Krawczyk
Johannesberg? gdzie to leży teraz

https://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19 ... /#tabSkany

_________________
Pozdrawiam
Basia Nowak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2020, 15:01 
Offline

Dołączył(a): 04 kwi 2014, 10:33
Posty: 1014
witam,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Janowa_G%C3%B3ra

https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/wyszukiwarka

jest ich wiele...

_________________
Pozdrawiam
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 12:47 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 22
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dzień dobry
Mam na akcie zgonu prababci jako miejsce urodzenie podane Kempanowo. I teraz pytanie czy jest to wieś w Małopolsce https://pl.wikipedia.org/wiki/K%C4%99pan%C3%B3w, czy może pod XIX wieku istniała taka miejscowość np. w Wielkopolsce?

_________________
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 19:21 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 359
Słownik geograficzny Królestwa Polskiego ... jest matką wszystkich wykazów miejscowości XIX w.
Tam nie ma innego Kempanowa/Kępanowa niż w parafii Łapanów.
Pozdrawiam
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 21:34 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 22
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Bardzo dziękuję za szybkie wyjaśnienie.

_________________
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1069 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL