Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 24 lis 2020, 04:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Autor Wiadomość
PostNapisane: 07 mar 2020, 19:19 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
TomekD napisał(a):
Bąków w tych latach to Bankau.
Ktoś spróbował dosłownie przetłumaczyć nazwę miejscowości na język polski ?


Tomku, bardzo mi się podoba ta koncepcja :-)
Napisałem maila do AP Łódź z prośbą o alegata do ślubu Jana. Zobaczymy :-)

W międzyczasie poszukam rodziców.

Pozdrawiam serdecznie,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2020, 06:22 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
Witam ponownie,
niestety Ligusowe obok Boroszowa okazało się błędnym tropem. Żadnych Ligusów i Konigów w latach 1800-1820

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 mar 2020, 12:23 
Offline

Dołączył(a): 04 maja 2008, 17:33
Posty: 402
Lokalizacja: Zielona Góra
Może chodzi jednak tu, tak jak wspomniał Janusz
o folwark Ławki ( Neu Lawke ) ?
Według " Słownika geograficznego Królestwa ... "
folwark należał do dóbr Nowej Wsi ( Neudorf )
i parafia była właśnie w Landsbergu.

Pozdrawiam
Marianna

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/39602da7f1035c35


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2020, 11:53 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
Witam,
niestety zagadka dalej nierozwiązana. Właśnie otrzymałem zamówione alegata z AP w Łodzi do ślubu Jana.
Jest tylko 1 dokument - świadectwo zapowiedzi!
Nic więcej.

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2020, 19:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 wrz 2013, 07:54
Posty: 563
Lokalizacja: Koszuty / Środa / Śrem
Są jeszcze dowody do akt małżeństw parafii Błaszki, gdzie Jan ślubował jako wdowiec:
https://szukajwarchiwach.pl/53/3599/0/4.2/107#tabJednostka

_________________
Pozdrawiam
Wojciech

***


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2020, 11:57 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2020, 23:49
Posty: 11
koszuciak napisał(a):
Są jeszcze dowody do akt małżeństw parafii Błaszki, gdzie Jan ślubował jako wdowiec:
https://szukajwarchiwach.pl/53/3599/0/4.2/107#tabJednostka


Wątpię, aby był tam akt urodzenia skoro nie było go przy wcześniejszym ślubie. Ale napiszę do AP.

Pozdrawiam,
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2020, 23:25 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2018, 10:47
Posty: 19
Dobry wieczór. Proszę o pomoc w ustaleniu miejsca urodzenia. Siostra mojej babci, Walentyna Talarska z d. Pietraszewska 13.02.1918-23.02.1949. Pochodziła z miejscowości Piaski (Sandberg) g. Gostyń, Wielkopolska. W akcie zgonu miejsce urodzenia: LANGENBOCHUM. Czy to miejscowość w Niemczech czy nazwa niemiecka jakiejś miejscowości na terenie Polski? Proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2020, 23:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4335
Langenbochum
Dystrykt Herten (okręg Recklinghausen)

https://translate.google.com/translate? ... rev=search

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2020, 16:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
Szanowni,

chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2020, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4335
Elvus napisał(a):
Szanowni, chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

Wojciechu.
Pomysłów na poszukiwania Forumowiczom nie brakuje, ale przy tak skąpej informacji nie wiele można pomóc.
Prawdopodobnie zapis miejscowości nie jest poprawny.
Nie wstydź się przodków bądź rodzin skoligaconych i zamieść link do tej kartoteki mieszkańców Poznania (chyba się nie mylę co do skąpego fragmentu dokumentu).
Z całego dokumentu można wiele pokojarzyć choćby po metrykaliach, innych osobach, itd.
Cały dokument zawsze ułatwia poszukiwania i pomoc.

Uwielbiam poszukiwania miejscowości na starych mapach.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
DankaW napisał(a):
Elvus napisał(a):
Szanowni, chciałem z początku zamieścić tę prośbę w wątku do odczytywania, gdyż po długotrwałych próbach odnalezienia inkryminowanej miejscowości, popadłem w głębokie zwątpienie, czy w ogóle dobrze odczytuję jej nazwę... Ale jestem prawie przekonany, że jest tu napisane "Lupka" - jednak w żaden sposób nie udaje mi się przełożyć tego (również w zbliżonych brzmieniem wariantach) na mapę powiatu grudziądzkiego.

Obrazek

Czy ktoś ma jakiś pomysł, o jaką rzeczywiście miejscowość chodzi?
Z góry dziękuję za pomoc!

Wojciechu.
Pomysłów na poszukiwania Forumowiczom nie brakuje, ale przy tak skąpej informacji nie wiele można pomóc.
Prawdopodobnie zapis miejscowości nie jest poprawny.
Nie wstydź się przodków bądź rodzin skoligaconych i zamieść link do tej kartoteki mieszkańców Poznania (chyba się nie mylę co do skąpego fragmentu dokumentu).
Z całego dokumentu można wiele pokojarzyć choćby po metrykaliach, innych osobach, itd.
Cały dokument zawsze ułatwia poszukiwania i pomoc.

Uwielbiam poszukiwania miejscowości na starych mapach.


Rzecz jasna, nie o wstyd chodzi, ale po prostu nie pomyślałem o zamieszczeniu całości. :D
Link: https://photos.szukajwarchiwach.gov.pl/53af7b36e14060847c445e770be54060468d501b19c31c7e201a512d23cac12b_max
Uściślając, w innych źródłach spotkałem się z informacją, jakoby owa Teresa urodziła się w Golubiu, to byłby jednak ówczesny powiat Wąbrzeźno (Briesen).

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 14:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2006, 16:07
Posty: 3362
Może być faktycznie dużo szukania. W Golubiu w każdym razie w indeksie chrztów takiej osoby nie ma. Może gdzieś w pobliżu Golubia.

Mam taki domysł, że ta osoba nie wiedziała dokładnie, gdzie i kiedy się urodziła. Jakko data urodzenia podane są imieniny. To oczywiście może się zdarzyć, ale spotykałem się też w XIX wieku z przypadkami, że np. na grobie była data imienin, bo widocznie tej osobie i jej rodzinie data dzienna urodzenia nie była znana, a powszechny zwyczaj był taki, że nadawano dziecku imię któregoś ze świętych z okolicy urodzenia i chrztu. Więc było to i tak jakieś w miarę racjonalne przybliżenie. Dopiero w księdze chrztów genealog znajdzie prawdziwą datę - o ile oczywiście można ufać metrykaliom w każdym drobiazgu, ale to już inny temat.

_________________
Łukasz Bielecki

...et Marcus genuit Lucam. Lucas autem genuit Ignatium.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2020, 15:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 374
A może chodzi o Lipinki (Lippink), 14 km od Grudziądza ?
https://www.meyersgaz.org/place/20081003

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2020, 10:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2011, 16:17
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
Gregorius napisał(a):
A może chodzi o Lipinki (Lippink), 14 km od Grudziądza ?
https://www.meyersgaz.org/place/20081003

Chyba nie, przejrzałem stosowne księgi urodzeń parafii Płochocin i nic.

Łukasz Bielecki napisał(a):
Może być faktycznie dużo szukania. W Golubiu w każdym razie w indeksie chrztów takiej osoby nie ma. Może gdzieś w pobliżu Golubia.

Wziąłem też pod uwagę wariant, że może chodzić o Łubki w gm. Radomin niedaleko Golubia, a "Grudziądz" na oznaczenie powiatu został zapisany w kartotece mieszkańców przez pomyłkę, ale w księgach parafii Płonne też nie ma.

Łukasz Bielecki napisał(a):
Mam taki domysł, że ta osoba nie wiedziała dokładnie, gdzie i kiedy się urodziła. Jakko data urodzenia podane są imieniny. To oczywiście może się zdarzyć, ale spotykałem się też w XIX wieku z przypadkami, że np. na grobie była data imienin, bo widocznie tej osobie i jej rodzinie data dzienna urodzenia nie była znana, a powszechny zwyczaj był taki, że nadawano dziecku imię któregoś ze świętych z okolicy urodzenia i chrztu. Więc było to i tak jakieś w miarę racjonalne przybliżenie. Dopiero w księdze chrztów genealog znajdzie prawdziwą datę - o ile oczywiście można ufać metrykaliom w każdym drobiazgu, ale to już inny temat.

Mogło tak być, choć nie wiem - niby nie o chłopach mowa, a o szlachcie (o ile prawidłowe jest założenie, że to musi mieć w tym wypadku jakieś znaczenie), więc chciałbym ufać, że owa Teresa jednak znała swoje miejsce urodzenia. :D Rozchodzi się tutaj, tak w ogóle, o drugą żonę tego jegomościa: https://pl.wikipedia.org/wiki/Antoni_Teodor_Ostaszewski .
Myślę, że może uzyskam jaśniejszy obraz, gdy zdobędę wgląd w metrykę ślubu (Golub, 1874, co potwierdza Geneteka - choć niestety jeszcze w tej części roku przed rozpoczęciem cywilnej metrykacji) albo zgonu (Warszawa, 1926).

_________________
Wojciech


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2020, 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2007, 14:04
Posty: 88
Lokalizacja: Poznań
Witam
Co to za miejscwosć urodzenia Walentyny Krawczyk
Johannesberg? gdzie to leży teraz

https://szukajwarchiwach.pl/53/474/0/19 ... /#tabSkany

_________________
Pozdrawiam
Basia Nowak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2020, 15:01 
Offline

Dołączył(a): 04 kwi 2014, 10:33
Posty: 1037
witam,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Janowa_G%C3%B3ra

https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/wyszukiwarka

jest ich wiele...

_________________
Pozdrawiam
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 12:47 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 45
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dzień dobry
Mam na akcie zgonu prababci jako miejsce urodzenie podane Kempanowo. I teraz pytanie czy jest to wieś w Małopolsce https://pl.wikipedia.org/wiki/K%C4%99pan%C3%B3w, czy może pod XIX wieku istniała taka miejscowość np. w Wielkopolsce?

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 19:21 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 400
Słownik geograficzny Królestwa Polskiego ... jest matką wszystkich wykazów miejscowości XIX w.
Tam nie ma innego Kempanowa/Kępanowa niż w parafii Łapanów.
Pozdrawiam
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2020, 21:34 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 45
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Bardzo dziękuję za szybkie wyjaśnienie.

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2020, 19:38 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 45
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dzień dobry
Prosiłbym o pomoc w zlokalizowaniu miejsca urodzenia Stanisława Rowińskiego z aktu nr 17. Odczytuję to jako "urodzonym we wsi Gapin", mam nadzieję że nie popełniłem błędu. W okolicach Wójcina nie jestem w stanie znaleźć czegoś co by pasowało.
https://szukajwarchiwach.pl/54/801/0/6. ... -acZcKUaNQ

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 wrz 2020, 21:47 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 400
Gdy brał drugi ślub (1/1850 Krzymów) , to urodzony w Wójcinie w WXPozn.
Natomiast na mapie Reymanna jest Gapa koło miejscowości Proczyska (ob. Proszyska). Nie wiem , czy ta nazwa odnosi się do karczmy czy do Holendrów.

Pozdrawiam. Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2020, 19:11 
Offline

Dołączył(a): 27 lut 2020, 12:03
Posty: 45
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dziękuję za próbę pomocy. Trzeba przyjąć, że informacja z drugiego ślubu jest bardziej poprawna :)

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2020, 21:02 
Offline

Dołączył(a): 15 sty 2020, 12:41
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
Mam prośbę o odczytanie miejscowości, w której znajdowała się cegielnia z poniższego fragmentu:
Obrazek
Jest to fragment życiorysu mojego dziadka, który przed pojęciem pracy mieszkał w Obrze (obecnie pow. Wolsztyński).
Cały życiorys

_________________
Paweł B.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2020, 21:08 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 400
Zehdenick.
Tam w cegielniach pracowały zastępy Polaków z dawnego powiatu babimojskiego.
Pozdrawiam
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2020, 07:36 
Offline

Dołączył(a): 15 sty 2020, 12:41
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
janusz59 napisał(a):
Zehdenick.
Tam w cegielniach pracowały zastępy Polaków z dawnego powiatu babimojskiego.
Pozdrawiam
Janusz

Janusz, dziękuję bardzo :)

_________________
Paweł B.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2020, 17:43 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 400
Tam było największe w Europie zagłębie cegielni. Cegły spławiano barkami do Berlina.
Pozdrawiam
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2020, 19:25 
Offline

Dołączył(a): 15 sty 2020, 12:41
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
Własnie czytałem. Co ciekawe odbywało się to za pomocą ponad 100 elektrycznych barek, które przewoziły około 200 mln cegieł rocznie.
https://hochhaus-schiffsbetrieb.jimdo.c ... %C3%A4hne/
(Przepraszam, że wykroczyłem poza temat forum)

_________________
Paweł B.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2020, 22:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4335
pebro napisał(a):
Własnie czytałem. Co ciekawe odbywało się to za pomocą ponad 100 elektrycznych barek, które przewoziły około 200 mln cegieł rocznie.
https://hochhaus-schiffsbetrieb.jimdo.c ... %C3%A4hne/
(Przepraszam, że wykroczyłem poza temat forum)

Pawle, nie przepraszaj, nie masz za co, nikogo nie obraziłeś.
Informacja moim zdaniem jak najbardziej pasuje na Forum Genealigiczne.
Piszesz o ciężkiej pracy w cegielni i w jaki sposób rozprowadzano produkowany materiał, czyli cegły,
kto był ich odbiorcą, itd...
Dla mnie to bardzo ciekawe.
Dziękuję za podjęty temat,

Owszem, Forum na w nazwie Genealogiczne, ale traktuje również o życiu codziennym naszych przodków, prasy, wierze, modzie w ubiorze, kuchni w znaczeniu co jadali itd.

Historycy o życiu naszych przodków się uczyli, genlealodzy chcąc posiąść wiedzę w tym temacie, zgłębiają ją w każdy możliwy sposób teraz i samodzielnie odtwarzają życie pradziadów.
W moim przypadku chęć poznania, jak było naprawdę, teorię historyka wywróciło do góry nogami.
Powodzenia i pisz o ciekawostkach.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2020, 19:22 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2016, 15:46
Posty: 142
Parafia Łódź (powiat paznański) - akt ślubu 9/1867 - Nicolaus Majewski & Marianna Adamska

https://szukajwarchiwach.pl/53/3387/0/6 ... NqQlYqjaFQ

Z jakiej miejscowości (parafii) pochodził pan młody?

pozdrawiam
Aleksandra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2020, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 sie 2008, 18:47
Posty: 833
Lokalizacja: Pępowo / Wrocław
Myślę,że jest to Grąbkowo parafia Śląskowo,obecnie pow.Rawicz,gmina Jutrosin.

_________________
Pozdrawiam.
Barbara


"Gdzie się człowiek ulągnie,tam ciągnie".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2020, 21:16 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2016, 15:46
Posty: 142
pepowianka napisał(a):
Myślę,że jest to Grąbkowo parafia Śląskowo,obecnie pow.Rawicz,gmina Jutrosin.

Dziękuję

pozdrawiam
Aleksandra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2020, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, 21:51
Posty: 333
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Cytuj:
Myślę,że jest to Grąbkowo parafia Śląskowo,obecnie pow.Rawicz,gmina Jutrosin.


Basiu, z tego co się orientuję Śląskowo nigdy nie było parafią. Grąbkowo zawsze należało i należy do parafii Jutrosin.
Ja odczytują Grąbkowo, następnych wyrazów niestety nie potrafię odczytać.

Pozdrawiam,
Roman


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2020, 09:06 
Offline

Dołączył(a): 15 gru 2012, 20:52
Posty: 296
Aleksandra 1916 napisał(a):
Parafia Łódź (powiat paznański) - akt ślubu 9/1867 - Nicolaus Majewski & Marianna Adamska

https://szukajwarchiwach.pl/53/3387/0/6 ... NqQlYqjaFQ

Z jakiej miejscowości (parafii) pochodził pan młody?


Może Grąblewo - nie aż tak odległe od Łodzi?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Gr%C4%85blewo

_________________
Stanisław


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2020, 23:01 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 180
Lokalizacja: Września
A może to Krąplewo pow. Stęszew.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2020, 18:40 
Offline

Dołączył(a): 20 sty 2016, 15:46
Posty: 142
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi

pozdrawiam
Aleksandra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2020, 19:46 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2016, 23:12
Posty: 400
Grąblewo parafia Stęszew. Po b jest "l" , a na pewno nie "k".
Pozdrawiam
Janusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2020, 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4335
A może to jest chrzest poszukiwanego Mikołaja ?
Nr aktu 84

https://szukajwarchiwach.pl/53/3405/0/6 ... G1a7oXA2SQ

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2020, 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1684
Lokalizacja: Poznań
Małżeństwo Walenty Durczyński - Jadwiga Dutka, wpis 18

https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/skan/-/skan/d0eedd9aff3b8a13b0b4aeaf568a721990f1983e78e01444f18d8e1762d75701

Walenty pochodzi z Puchanina/Tuchanina. Nie mogę zlokalizować takiej miejscowości. "Słownik geograficzny Królestwa.." też niczego ni podpowiada :(

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Człek uczy się całe życie a i tak głupi odchodzi....
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2020, 15:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sie 2014, 23:08
Posty: 123
Lokalizacja: Gdańsk
Może chodzi o

Piechanin
woj. wielkopolskie
pow. kościański
gmina Czempiń
425 osób

Pozdrawiam
Alina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2020, 16:49 
Offline

Dołączył(a): 04 kwi 2014, 10:33
Posty: 1037
witam,

albo...

Puchanin koło wsi Modrze Gmina Stęszew

_________________
Pozdrawiam
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2020, 17:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 4134
Lokalizacja: Poznań
Rodzice brali ślub w Czempiniu, więc chodzi o Piechanin

Parafia katolicka Czempiń, wpis 35 / 1815

Valentinus Durczyk
Magdalena Roszanka

Parafia katolicka Modrze, wpis 18 / 1851

Valentinus Durczynski (24 lat)
ojciec: Valentinus , matka: Magdalena
Hedvigis Dudka (24 lat)
ojciec: Philippus , matka: Susanna

W akcie też jest Dudka, a nie Dutka. Jest więcej danych w oryginalnym akcie z AAP (taka informacja jest w PP), niż w odpisie.

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2020, 05:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1684
Lokalizacja: Poznań
Bardzo Wam dziękuję za pomoc :)
Cytuj:
W akcie też jest Dudka, a nie Dutka.

Zgadza się Henryku ale prawdziwe nazwisko rodowe to Dutka. Niestety jak to często bywa zapisywano je jako Dudka

_________________
Pozdrawiam, Paweł

Człek uczy się całe życie a i tak głupi odchodzi....
poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2020, 06:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2013, 09:11
Posty: 4134
Lokalizacja: Poznań
Paweł Wietrzykowski napisał(a):
Bardzo Wam dziękuję za pomoc :)
Cytuj:
W akcie też jest Dudka, a nie Dutka.

Zgadza się Henryku ale prawdziwe nazwisko rodowe to Dutka. Niestety jak to często bywa zapisywano je jako Dudka


Zazwyczaj jest odwrotnie, bo nazwisku Dudka (od Duda) było zapisywane jako Dutka, co nie zmienia faktu,że Dudka mogła być Dutka :-)

_________________
Pozdrawiam
Henryk Krzyżan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2020, 10:55 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2018, 20:08
Posty: 321
Dzień dobry!
Mam prośbę : Kamthal Kr.Posen West jaka to miejscowość>

_________________
Kasia K.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2020, 11:04 
Offline

Dołączył(a): 04 kwi 2014, 10:33
Posty: 1037
witam,

Grzebienisko, 1943–1945 Kammtal

_________________
Pozdrawiam
------------------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2020, 17:05 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2018, 20:08
Posty: 321
Bardzo dziękuję i pozdrawiam

_________________
Kasia K.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1096 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL